16. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Letošní ročník autosalonu v Ženevě byl dějištěm premiéry dvojice sportovních vozidel SCG003C a SCG003S sdružených pod názvem Scuderia Cameron Glickenhaus. Zatímco závodní verze modelu s přídomkem C se objeví na trati legendárního 24hodinového závodu v Nürburgringu, silniční varianta SCG003S bude k dispozici koncem letošního roku.
Vnější design byl navržen týmem Granstudio, v jehož čele figurují návrháři Lowie Vermeersch a Goran Popovic. Energicky modelované vnější panely jsou zhotoveny z uhlíkových vláken, přičemž při výrobě byl kladen důraz na dosažení maximální možné tuhosti, snadné údržby a bezpečnosti. Zadní rám, pojatý rovněž z uhlíkových vláken, je snadno vyměnitelný, z důvodů provozní flexibility v podobě možnosti výměny motoru.
Programovým ředitelem projektu SCG003 je Paolo Garella. Pod jeho vedením byly navrženy modely, jež byly vystaveny v prostorách letošního ženevského autosalonu. První z nich, SCG003C (Competizione), představuje závodní exemplář, jehož pohon zajišťuje šestiválcový agregát o objemu 3,5 litru vyvinutý firmou Autotecnica Motori. Pohonná jednotka pro silniční verzi automobilu s označením SCG003S (Stradale) zatím podstupuje vývoj.
Čtěte další články na téma auto
Foto a zdroj: Scuderia Cameron Glickenhaus