17. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor
V japonské Hirošimě byla zahájena sériová výroba nové, v pořadí již čtvrté generace sportovního roadsteru Mazda MX-5. Kromě moderního vnějšího designu vůz disponuje funkcemi, mezi něž patří sledování mrtvého úhlu, systém varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu či diodové světlomety, které automaticky dle potřeby aktivují dálková světla.
Vůz byl navržen dle zásad aktuálního tvarového směru japonské automobilky, který nese název Kodo. Charakteristickými rysy tohoto trendu jsou energické linky a výrazná příď, jež sestává z ostře modelovaných krytů světlometů a centrovaného nasávacího vstupu. V porovnání s předchozí generací došlo ke snížení kapoty a posunutí sloupků A a čelního skla směrem dopředu. Změny postihly také interiér, který je vybaven novou generací palubního systému MZD Connect.
Symetrické rozvržení proporcí odpovídá rozložení hmotnosti v poměru 50:50, které spolu s váhovou mezigenerační redukcí (o 100 kilogramů) a pohonem zadních kol odpovídá tradičnímu pojetí sportovního vozu. Mazda MX-5 vychází z filozofie Jinba Ittai, která vyjadřuje úzkou vazbu mezi vozidlem a jeho řidičem. Toto pouto je posíleno technickými prvky, jež byly při výrobě modelu užity. Jde především o technologii Skyactiv, která představuje syntézu zcela přepracovaného pohonného ústrojí, podvozku, převodovky a karoserie, za účelem vyvážené kombinace výkonu, spotřeby a radosti z jízdy.
Čtěte další články na téma auto a Mazda
Foto a zdroj: Mazda