7. dubna 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Jednou z nejpozoruhodnějších výstavních premiér letošního autosalonu v Ženevě byl koncept Rinspeed Budii, malý hatchback postavený na bázi městského BMW i3, s nímž sdílí alternativní elektrický pohon a základní tvarové obrysy. Vůz stojí na 19palcových kolech s osmi rozdvojenými paprsky a tvoří alternativu k běžným městským vozům.
Dvoumístné vozidlo je odvozeno od elektrického automobilu BMW i3, čemuž odpovídají základní objemové kontury karoserie a obdobně řešený profil. Karoserie o délce 4 008 milimetrů, šířce 1 905 milimetrů a výšce 1 620 milimetrů stojí na podvozku s rozvorem o délce 2 570 milimetrů a váží 1 310 kilogramů.
V porovnání s mnichovským produkčním vozidlem vyhlíží koncept Rinspeed Budii futurističtěji, což je způsobeno zejména světelným panelem v ploše zadního čela či zejména výsuvným měřičem umístěným na střeše.
Pohon koncepčního vozu zajišťuje hybridní ústrojí, jež sestává z motoru o točivém momentu 250 Nm a výkonu 125 k (170 kW), který je přenášen na zadní kola. Kapacita baterie činí 21,6 kWh. Vozidlo akceleruje z 0 na 100 km/h během 7,2 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 150 km/h. Koncept je vybaven také autonomním řízením.
Čtěte další články na téma Rinspeed
Foto a zdroj: Rinspeed