2. června 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Letošní ročník přehlídky Concorso d’Eleganza Villa d’Este byl dějištěm výstavní premiéry koncepční kreace BMW 3.0 CSL Hommage, jež svým celkovým pojetím odkazuje na sportovní vozidlo mnichovské značky s označením 3.0 CSL ze 70. let minulého století. Vůz, který je kompozičně klasickým kupé, oživuje nebývalá plastičnost vnějších panelů a absence konvenčního volantu.
Karbonová karoserie sestává z tradičně vystavěných proporcí, z čehož vyplývá kontrast mezi délkou přídě a menším objemem zádě, jíž korunuje mohutné křídlo. Spoiler však není mechanicky napojen na horní plochu zádě, nýbrž organicky vyrůstá z bočního panelu a tvoří tak harmonický celek s pontonem karoserie. Krom toho je základnou pro křivková koncová světla, která opouštějí obvyklou plochost a svým průběhem kopírují skulpturální tvary povrchu vozidla.
Podobně jako vzadu, také v přední části automobilu je patrné neobvyklé vrstvení vnějších panelů. V tomto případě jde o boční díl, který zasahuje do plochy kapoty, díky čemuž má dominantní vliv na plasticitu čelních partií vozu. Zde je však ústředním motivem dvojice nasávacích vstupů, jež nabývá vertikální orientace, typické pro mnichovské automobily sedmdesátých let. Tento retrospektivní rys je svírán ryze soudobým prvkem, a sice reflektory s diodovou optikou.
V moderním tvarosloví jsou navržena také 21palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami Michelin. Odkazy na tvarové zvyklosti sedmdesátých let však pokračují v kabině. Jde zejména o dřevěné zastřešení přístrojové desky, jejíž tvar je plastický a oproti produkční praxi BMW velmi subtilní. Volant byl nahrazen dvouramenným ovladačem, který vybíhá ze základny, jejíž součástí je digitální ukazatel.
Čtěte další články na téma koncept a auto
Foto a zdroj: BMW