23. června 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Mnichovská automobilka BMW představila novou generaci malého sportovně-užitkového vozu X1, který spočívá v tvarové i rozměrové modifikaci předchozí generace modelu. Karoserie, jíž výrobce pojal jako SAV (Sports Activity Vehicle), odpovídá soudobým tvarovým zvyklostem značky, s čímž souvisí užití rozměrné čelní masky a sofistikované světelné optiky vpředu i vzadu.
Moderní karoserie stylu SAV, pro níž jsou typické krátké převisy a dlouhý podvozek, měří 4 439 milimetrů na délku, 1 821 milimetrů na šířku a 1 612 milimetrů na výšku, přičemž délka rozvoru činí 2 670 milimetrů.
Již z rozměrových údajů je patrné, že vozidlo X1 zastupuje v modelové hierarchii sportovně-užitkových automobilů BMW velikostně nejmenší položku. Vůz je postaven na podvozkové platformě, jejíž součástí je pohon předních kol.
S většími stroji téhož zaměření jej pojí dynamický tvarový styl, jenž zahrnuje ostré zkosení krytů předních reflektorů, plastický horizontální zlom v horní části masky chladiče (takzvaných ledvin), či zejména atraktivní schéma linií v bočních partiích karoserie. Právě zde návrháři uplatnili působivé schéma křivek, které zahrnuje reliéfní prohlubně a s nimi kontrastující vydutí, na něž harmonicky dosedají kryty koncových světel.
Čtěte další články na téma auto a BMW
Foto a zdroj: BMW