28. června 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Automobilka Alfa Romeo uvedla nový model střední třídy s kultovním označením Giulia. Stalo se tak při příležitosti 105. výročí založení této italské značky, avšak nejen načasování premiéry signalizuje ambice, s nimiž výrobce vstupuje na trh prémiového segmentu D. Vrcholná verze modelu, jejíž výkon přesahuje hranici 500 k, bude přímým konkurentem BMW M3.
Karoserie vozu spočívá v klasicky stavěném sedanu, jehož karosářské prostory jsou obaleny do pečlivě modelovaných vnějších panelů. Výsledné dílo, zohledníme-li předsazenou masku chladiče v tradičním trojúhelníkovém tvaru a citlivě provedenou prohlubeň v ploše pontonu, působí skulpturálním dojmem, čemuž napomáhá plastická kapota opatřená větracími otvory.
Celek byl pojat jako syntéza jednoduchosti, kvalitní povrchové úpravy dílů i materiálů a snahy o dosažení adekvátního poměru objemů a proporcí. Sportovní založení vozu však pramení nejen z jeho vnější esteticky, která zahrnuje rovněž modifikované logo výrobce, ale také z vyváženého rozložení hmotnosti, jež činí 50 % celkové váhy na každou nápravu.
Vozidlo bylo uvedeno prostřednictvím vrcholné verze s označením QV, která je osazena šestiválcovým motorem o výkonu 510 k, přičemž poměr výkonu a hmotnosti by měl být menší, než tři kilogramy na jednu koňskou sílu. Zmíněné technické parametry, jakož i užití lehkých materiálů zahrnujících uhlíková vlákna, hliník či plast, vyústily v akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny.
Za účelem snížení hmotnosti byly použity také brzdové kotouče z karbonu a keramiky nebo například karbonový rám sedadel. Dynamickou stránku automobilu spoluutváří systém DNA, umožňující přepínat mezi třemi jízdními režimy, jež zahrnují mód Dynamic, Natural, Advanced Efficient (poprvé u Alfy Romeo) a Racing.
Čtěte další články na téma auto a Alfa Romeo
Foto a zdroj: Alfa Romeo