1. července 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Dne 17. června uplynulo přesně 45 let od oficiální premiéry automobilu Range Rover, průkopnického vozu s terénními schopnostmi a původně pouze dvoudveřovou karoserií s bohatě prosklenou kabinou. Automobil, pro nějž se vžilo označení Classic, byl produkován s průběžnými modernizacemi až do roku 1994, kdy jej nahradil model s označením P38a.
Původní Range Rover, jenž oslavuje významné půlkulaté jubileum, představil unikátní řešení karoserie, propojující provozní a uživatelský komfort s pozoruhodnými jízdními vlastnostmi mimo zpevněné komunikace. Vůz, poháněný osmiválcovým hliníkovým motorem a vybavený kotoučovými brzdami, představil jednoduché tvarové schéma karoserie, které tvořily ploché vnější panely, rozměrná okna a horizontální členění boční části exteriéru.
Druhá generace, jejíž premiéra proběhla v roce 1994, spočívala v důkladně modernizovaném tvarosloví původního vozidla. Důležitý přínos představovala luxusnější kabina a zkvalitnění jízdního projevu na silnici. Vůz byl produkován do roku 2001, kdy jej nahradilo třetí generační vydání s typovým označením L322. To se vyznačuje propracovanějšími detaily a interiérem, při jehož navrhování se designéři inspirovali návrhářstvím v oblasti jachet, nábytku, či cestovním komfortem paluby letadel první třídy.
Před třemi lety byla uvedena aktuální generace (L405), která je prvním sportovně-užitkovým automobilem kompletně zhotoveným z hliníku. Oproti předchozím řadám byla opatřena pozvolna splývajícím předním čelem a subtilnějšími detaily, mezi něž patří zejména ostré výběžky předních reflektorů a zadních svítilen, jež dosedají na boční linii pontonu (známou pod označením tornado line).
Čtěte další články na téma auto a Land Rover
Foto a zdroj: Land Rover