8. července 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Automobilka Mini provedla generační obměnu malého kombi s názvem Clubman, užitnější verze populárního hatchbacku kultovního jména. Inovace postihly nejen tvary, ale především karosářské pojetí vozu – v porovnání s minulým generačním vydáním byly odstraněny atypické boční vstupy, díky čemuž má automobil dvě dvojice klasických bočních dveří.
Podobně jako krátké varianty modelové řady Mini, také provedení Clubman se vyznačuje tvarovými rysy, jež jsou pro automobilku s britskými kořeny typické. Jde především o střechu s přímo vedenými bočními hranami, která je od pontonu oddělena odlišným barevným odstínem a souvislou okenní plochou, jíž prokládají černé karosářské sloupky. Zmínku zasluhují rovněž plastové lemy blatníků, či například šestiúhelníková maska chladiče.
V porovnání s minulou generací modelu došlo ke změně směrové orientace koncových světel. Zatímco předchozí vozidlo disponovalo svítilnami včleněnými do vertikálního panelu, nový automobil je opatřen lampami v horizontální poloze, jež karoserii opticky rozšiřují. Dominantou zádě jsou však i nadále svisle dělené dveře, které lze vybavit systémem easy Opener, umožňujícím jejich samočinné otevření – buď prostřednictvím dálkového ovládání, anebo přiložením nohy pod zadní nárazník.
Patrně nejvýraznější změnou oproti minulému generačnímu vydání modelu Clubman je nárůst vnějších rozměrů, který se podepsal na zvětšení objemu kabiny. Vozidlo měří 4 253 milimetrů na délku, 1 800 milimetrů na šířku a 1 441 milimetrů na výšku, přičemž délka rozvoru náprav činí 2 670 milimetrů. Kabina je vybavena pěti sedadly, z nichž ta zadní jsou dělena v poměru 40:20:40.
Atmosféru v interiéru spoluutváří podsvícení přístrojové desky a přilehlého okolí ve 12 předvolených odstínech z 255 možných. Nutno poukázat také na rámování okenních tabulí osvětlenými obroučkami a užití moderního ovládacího panelu, jenž se nachází na středové konzole.
Modelová paleta čítá tři verze o výkonnostním rozpětí 100 až 141 kW. Základní vozidlo, jehož celý název zní Mini Cooper Clubman, akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,1 vteřiny, zatímco o 10 kW výkonnější model (Mini Cooper D Clubman) zrychluje v témže vzdálenostním pásmu během 8,6 vteřiny. Vrcholný model (Mini Cooper S Clubman) o výkonu 141 kW si pro zdolání této disciplíny vystačí se 7,2 vteřinami. Maximální rychlost je stanovena dle výše uvedených variant na 205, 212 a 228 km/h.
Čtěte další články na téma auto a Mini
Foto a zdroj: Mini