29. července 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Na podzimní automobilovou výstavu ve Frankfurtu je naplánována oficiální premiéra nového otevřeného vozu Ferrari 488 Spider, vybaveného pevnou skládací střechou a poháněného osmiválcovým motorem o maximálním výkonu 670 k. Dynamický potenciál pohonného ústrojí naznačují energické vnější tvary, jimž dominují mohutné nasávací otvory v boční části karoserie.
Vozidlo, jehož exteriér rozvíjí estetická řešení uzavřeného vozu téže modelové řady, měří 4 568 milimetrů na délku, 1 952 milimetrů na šířku a 1 211 milimetrů na výšku, přičemž délka jeho rozvoru činí 2 650 milimetrů. V této souvislosti nutno uvést délku rozchodu náprav, jež představuje u předních kol 1 679 milimetrů a u zadních 1 647 milimetrů. Karosářskému uspořádání, jakož i zvolenému pohonnému ústrojí, odpovídá rozložení hmotnosti – 41,5 procenta vpředu a zbylých 58,5 procenta vzadu.
Pro pohon nového italského Spideru byl zvolen osmiválec o objemu 3 902 centimetrů krychlových, jenž produkuje výkon 670 k a točivý moment 760 Nm. Přední kola jsou obuta do pneumatik 245/35 ZR20 J9.0 a vybavena brzdami o rozměrech 398 x 223 x 36 mm. V případě zadních kol jde o pneumatiky 305/30 ZR20 J11.0 a brzdy o velikosti 360 x 233 x 32 mm. Výkon je na zadní nápravu přenášek skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Výsledkem jsou akcelerace z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny a 0 na 200 km/h za 8,7 vteřiny. Emisní znečistění ovzduší tvoří 260 gramů CO2 na 1 kilometr. Namísto plátěné střechy, která zažívá renesanci, je vozidlo Ferrari 488 Spider vybaveno dvoudílným skládacím celkem. Model je opatřen rovněž přepracovaným podvozkem, navrženým za pomoci aerodynamického měření, což ovlivní zejména přítlak vozu a jeho plynulé obtékání vzduchem.
Čtěte další články na téma auto a Ferrari
Foto a zdroj: Ferrari