28. srpna 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Segment koncepčních kupé doplňuje kreace Hyundai Vision G Coupe, jejíž odhalení proběhlo v prostorách Los Angeles County Museum of Art, avšak světová premiéra se odehrála během letošního ročníku věhlasné přehlídky Concours d’Elegance v Kalifornii. Vůz je poháněn osmiválcovým agregátem o objemu pěti litrů.
Kategorie luxusních kupé patří mezi tradiční automobilové segmenty. Karoserie vozidel, jež této kategorii náleží, spočívají v pevně vystavěném celku, který je tvořen dvěma karosářskými prostory zaobalenými povětšinou hladkými panely. Výsledný počin se vyznačuje dlouhou kapotou a s ní kontrastující kratší zádí, přičemž spojnicí mezi těmito partiemi bývá vyvážený ponton s pozvolna klesající linií střechy. Nejinak je tomu v případě vize Vision G Coupe, jejíž vizuální těžiště představují mohutné boky, sloužící rovněž jako základna pro adekvátně zvolenou míru prosklení kabiny.
Čelním partiím dominuje šestiúhelníková maska chladiče, k níž po bočních stranách přiléhají ostře tvarované kryty reflektorů, které ukrývají moderní světelnou optiku. Pozoruhodným řešením je rámování vstupů v ploše nárazníku a za předními blatníky, kde se nachází subtilní lišta. Vizuálním ohniskem přídě je však sofistikovaná výplň masky, jež svou složitostí kontrastuje s hladkými plochami exteriéru.
Zatímco profil vozu je tvořen konvenčními tvaroslovnými postupy (zahrnujícími plasticky řešenou linii tornado, zesílení hmoty v prahové partii, či například linku beltline s plynulým průběhem), zadní část představuje skulpturální dílo, jehož členitý objem je doplněn decentními koncovými světly. Souhra křivek, vydutí a rafinovaných prohlubní působí energickým dojmem.
Naproti tomu interiér, ačkoli je také členitý a tvarově pestrý, evokuje klidné a pohodlné prostředí, což je způsobeno užitím krémové barvy čalounění a dřevěného obložení. Pro pohon konceptu byl zvolen pětilitrový motor s osmi válci a 420 koňmi výkonu.
Čtěte další články na téma koncept, auto a Hyundai
Foto a zdroj: Hyundai