6. září 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Ruská automobilka Lada zažívá razantní proměnu svého designérského směru. Děje se tak pod vedením britského tvůrce Steva Mattina, někdejšího designéra vozidel Mercedes-Benz a Volvo, jehož nejnovějším počinem je terénně vyhlížející kombi Lada Vesta Cross. Oranžový model je předvojem změn, které se odehrají v sériové výrobě této značky.
Kombi Vesta Cross, jež vychází z produkčního sedanu Vesta, odpovídá současnému trendu firmy Lada, který byl nastolen v roce 2012 formou koncepční kreace X-Ray.
Prototyp malého třídveřového SUV anticipoval prvky, z nichž se staly klíčové poznávací znaky nejnovější produkce ruského výrobce. Jde o sevření masky chladiče dvěma postraními křivkami, s čímž ladí dvě protilehlé prohlubně v boční části karoserie. Tyto rysy, mající ryze estetický charakter, byly použity rovněž při navrhování vize Vesta Cross, kde jej doplňuje plastové obložení prahů, lemů blatníků a obou nárazníků.
Vůz je postaven na platformě Lada B, z čehož je zřejmé, že náleží kategorii nižší třídy (segmentu B). Nutno poznamenat, že oranžový lak proniká do interiéru, kde se vyskytuje v podobě lišt (užitých na přístrojové desce a výplních dveří) a obložení středového panelu. Po stránce funkčního uspořádání jde však o kabinu, která splňuje estetické nároky na standardní velkosériový interiér.
Koncept byl představen v Moskvě při příležitosti autosalonu terénních vozidel. V případě, že by došlo k realizaci studie (ať už v podobě kombi terénního, či konvenčního), lze předpokládat uplatnění pohonných jednotek již uvedeného sedanu Vesta. V každém případě je Lada Vesta Cross vozidlem, které předznamenává tvarové rysy budoucích vozidel ruské provenience.
Čtěte další články na téma auto, koncept a Rusko
Foto a zdroj: Lada