29. září 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Letošní ročník automobilové výstavy v německém Frankfurtu nad Mohanem byl dějištěm výstavní premiéry Renaultu Mégane, v pořadí již čtvrtého generačního vydání francouzského kompaktního hatchbacku. Vůz je navržen dle pravidel moderního tvarového stylu, jehož iniciátorem byl v roce 2009 designér Laurens van den Acker.
Exteriérový design, na němž pracoval Franck Le Gall, spočívá v klasicky stavěné dvojdimenzionální karoserii typu hatchback, jejímž charakteristickým rysem je nápaditě řešená struktura předních i zadních světel. Zatímco vpředu jde o diodový pás pronikající do plochy nárazníku, vzadu hovoříme o svítilnách, jejichž optika vybíhá směrem do středu pátých dveří.
Z mezigeneračního hlediska je karoserie opticky širší, což potvrzuje nárůst délky rozvoru o 28 milimetrů a prodlouží rozchodu kol – na přední nápravě o 47 milimetrů, na zadní o 39 milimetrů. Atypicky řešené vnější osvětlení vozu známe již z modelu Talisman, zde však nabývá kompaktní podoby. Tradiční ráz karoserie je tak doplněn avantgardní světelnou optikou, která se stane klíčovým identifikačním rysem automobilu.
Souběžně s běžnou verzí modelu byla odhalena rovněž sportovní varianta s přídomkem GT, jež spočívá v modifikovaném exteriéru (doplněném o zadní difuzor či přepracovaný přední nárazník) a 18palcových kolech od divize Renault Sport. V této souvislosti zaujme dynamická kombinace modrého laku Iron Blue s tmavými doplňky v barvě Dark Metal. Součástí nabídky karoserií bude také provedení kombi s označením Grandtour.
Čtěte další články na téma auto a Renault
Foto a zdroj: Renault