5. října 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Osobitým propojením terénně vyhlížející karoserie a sportovního motoru je koncept Seat Leon Cross Sport. Vozidlo kombinuje karoserii standardního hatchbacku Leon, elektricky řízený pohon všech kol, vnější ochranné díly pro jízdu mimo zpevněný terén a pohonnou jednotku, jež se uplatnila pod kapotou varianty Cupra.
Vůz je pojímán jako městský crossover, což v praxi představuje kompaktní automobil, spočívající v karoserii segmentu C (nižší střední třída) a terénně vyhlížející doplňky. Ty jsou tvořeny obložením lemů blatníků, které doplňuje plastový výlisek, jímž jsou opatřeny oba nárazníky.
Tvarový základ karoserie, pocházející z třídveřového hatchbacku Leon SC, nebylo třeba nijak výrazněji měnit. I nadále hovoříme o návrhu s dynamicky rozvrženými objemy, jejichž sportovnost je dána jednak důrazem na kontrast mezi šířkou a výškou karoserie, jednak dvěma protichůdnými bočními prohlubněmi.
Exteriér je opatřen zářivým oranžovým lakem Ultra Orange, známým z koncepční kreace 20V20. Volba vnější barvy, jakož i prošívání čalounění v interiéru, vzešla z inspirace barcelonským sluncem. Je-li řeč o kabině, nutno zmínit užití systému konektivity Seat FullLink, umožňující propojení chytrých telefonů s informačním a zábavním systémem na palubě vozu.
Pro pohon bylo zvoleno ústrojí známé z modelu Cupra. Jde o dvoulitrový agregát s výkonem 221 kW (300 k) a maximálním točivým momentem 380 Nm. Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovku DSG. Jízdu po nezpevněném povrchu usnadňují elektronicky řízený pohonu všech kol s elektronickou uzávěrkou diferenciálu a pozměněná světlost, která je oproti zmíněnému vozu Cupra o 41 milimetrů vyšší.
Čtěte další články na téma koncept a Seat
Foto a zdroj: Seat