27. října 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Automobilka Ferrari představila unikátní sportovní vůz s označením F12tdf, který ztělesňuje poctu automobilovým závodům Tour de France z padesátých a šedesátých let minulého století. V nich tehdy slovutný italský výrobce slavil nemalé úspěchy, zejména s čtyřnásobně vítězným modelem 250 GT Berlinetta z roku 1956.
Vozidlo, jehož exteriér je lakován výrazným odstínem sytě žluté barvy, měří 4 656 milimetrů na délku, 1 961 milimetrů na šířku a 1 273 milimetrů na výšku a je postaveno na podvozku s rozvorem o délce 2 720 milimetrů (dlužno dodat, že rozvor kol činí 1 673 milimetrů vpředu a 1 648 milimetrů vzadu). Suchá hmotnost vozu o hodnotě 1 415 kilogramů je vyváženě rozdělena – svými 46 procenty náleží přední části vozu, přičemž zbylých 54 procent váhy se rozprostírá vzadu.
Ferrari F12tdf, jichž bude zhotoveno pouze 799 kusů, je vybaveno strohým interiérem, při jehož navrhování usilovali konstruktéři o maximální možnou hmotnostní redukci. Kabina je vybavena sedadly čalouněnými alcantarou, vzorovaným hliníkem místo klasických rohoží na podlaze a jednodílnými dveřními výplněmi z uhlíkových vláken.
Pohon automobilu zajišťuje dvanáctiválcový agregát o objemu 6 262 centimetrů krychlových, jenž produkuje výkon 574 kW a maximální točivý moment 705 Nm. Vysoký výkon je přenášen skrze sedmistupňovou převodovku F1 Dual-Clutch. Vůz dosahuje rychlosti přes 340 km/h a akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 vteřiny. Zrychlení v dvojnásobném rychlostním pásmu probíhá za 7,9 vteřiny.
Impozantní dynamické parametry vyžadují užití adekvátních brzd – ty v případě modelu F12tdf mají rozměry 398 x 223 x 38 milimetrů vpředu a 360 x 233 x 32 milimetrů vzadu. Mechanická výbava vozidla zahrnuje systém řízení zadních kol, který zvyšuje jízdní stabilitu automobilu při vysokých rychlostech.
Čtěte další články na téma auto a Ferrari
Foto a zdroj: Ferrari