15. listopadu 2015 –– technika –– Jakub Sochor
V expozici tokijské automobilové výstavy byla odhalena studie Mercedes-Benz Vision Tokyo, která spočívá ve velkoprostorové karoserii s unikátním členěním interiéru. Koncepční automobil, jehož pohon zajišťuje hybridní systém s vodíkovými nádržemi, byl navržen pro generaci Z, tedy mladé lidi narozené po roce 1995.
Osobitý vůz, který lze vnímat jako sondu do designérské tvorby budoucnosti, měří 4 803 milimetrů na délku, 2 100 milimetrů na šířku a 1 600 milimetrů na šířku. Jeho nezaměnitelný vzhled je dán jednak organicky hladkými a harmonickými tvary exteriéru, jednak 26palcovými koly s pěti mohutnými paprsky.
Modernost celku je umocněna modrým nasvícením spodní poloviny automobilu (jež zahrnuje ráfky kol, prahy, záhyby obou nárazníků a masku chladiče) a zářivým lakem karoserie, pro nějž byl zvolen název Alubeam. Dlužno doplnit, že design automobilu pokračuje v řadě výstavních kreací, jež zahrnují studie Vision Ener-G-Force (2012), AMG Vision Gran Turismo (2013) a G-Code (2014).
Interiér konceptu je přístupný skrze výklopnou boční stěnu na levé části karoserie. Kabina vozu připomíná salon, neboť postrádá klasické uspořádání sedadel. To bylo nahrazeno sedačkou pro pět lidí, která zabírá podstatnou část interiéru, vybaveného rovněž místem řidiče. Avšak vzhledem k tomu, že výbava studie zahrnuje systém autonomního řízení, lze toto místo vnímat spíše jako provizorní. Střed kabiny zaujímá holografický systém promítající třídimenzionální ovladače palubních aplikací. Výplň výklopné stěny je osazena rozměrným LCD displejem.
Koncepční kreace je automobilovým ztělesněním moderního věku, což potvrzuje také užitý pohonný systém, který je složen z hybridní soustavy, jež pracuje s vodíkovými nádržemi a bateriemi s možností bezdrátového dobíjení. Pohonné ústrojí umožňuje vozidlu dojezd 980 kilometrů, z nichž 190 kilometrů zajišťují baterie a zbylých 790 kilometrů energie vyrobená palivovými články.
Čtěte další články na téma auto, koncept a Mercedes-Benz
Foto a zdroj: Mercedes-Benz