2. února 2016 –– technika –– Jakub Sochor
Automobilka Opel připravila pro letošní, v pořadí již 86. ročník automobilové výstavy v Ženevě pozoruhodný koncepční vůz s názvem GT Concept. Tvarově puristický automobil, poháněný motorem umístěným za přední nápravou a opatřený sekvenční převodovkou, zaujme atypickým pojetím prosklení interiéru a nápaditou kombinací tří exteriérových barev.
Vůz je ztělesněním tvarových hodnot purismu, z čehož plyne, že postrádá vše, co by narušovalo hladkost a minimalistický ráz vnějších karosářských panelů, jakož i karosářské formy. Koncepční studie zaujme absencí vnějších zpětných zrcátek, klik a konvenčních bočních oken, jež byla nahrazena průsvitnou plochou začleněnou do formy dveří.
Design dává vzpomenout na vozidlo Experimental GT z roku 1965, přičemž exteriérovým oživením červenou barvou odkazuje na motocykl Motoclub 500 (1928), jenž se vyznačoval červenými pneumatikami. Inspiraci historií průmyslového designu prozrazují rovněž absence víka zavazadlového prostoru, dlouhá kapota či například dvojitá koncovka výfukové soustavy v centrované poloze.
Interiér je přístupný skrze dotykové pole, jež se nachází v horní části červeného ohraničení dveří. Ty se během otevření ponoří do podběhu kol, čímž jednak usnadní nástup do vozu, jednak ušetří místo, což je znát především při obsluhování vozu na městském parkovišti.
Pohonná jednotka spočívá v hliníkovém tříválcovém motoru o objemu 1 litru, který produkuje výkon 107 kW (145 k) a nejvyšší točivý moment 205 Nm. Akcelerace z 0 na 100 kilometrů v hodině probíhá do osmi vteřin. Vozidlo dosahuje nejvyšší rychlosti 215 kilometrů v hodině, čemuž přispívá nízká hmotnost pohybující se pod 1 000 kilogramů.
Čtěte další články na téma auto a Opel
Foto a zdroj: Opel