4. října 2016 –– technika –– Jakub Sochor
Automobilka Citroën představila v prostorách autosalonu v Paříži koncepční kreaci CXperience, jejímž prostřednictvím lze ilustrovat představu o budoucím luxusním automobilu francouzské značky. Studie je založena na novátorském tvarovém principu a do kategorie reprezentativních vozidel vnáší zkušenost Citroënu v oblasti avantgardy.
Proporční aspekty vozidla, jakož i jeho silueta jsou dány naměřenými hodnotami, jež činí 485 centimetrů na délku, 200 centimetrů na šířku a 137 centimetrů na výšku. Plnost tvarů pontonu je znásobena rozměrnými koly, jejichž základem jsou 22palcové ráfky s pěti dekorativními paprsky.
Karoserie zaujme rovněž krátkými převisy a kontrastem mezi dlouhou přídí a subtilní zádí – právě tento nepoměr, dotvořený dojmem kontinuálního pásového okna, budí dojem energičnosti a svou plavností opouští schematičnost klasického sedanu.
Design automobilu byl navržen týmem z Vélizy, jenž byl inspirován estetikou high-tech, modelující exteriér, a nábytkářstvím, které ovlivnilo podobu kabiny. Interiéru dominuje horizontální, plastická přístrojová deska, opatřená jednoramenným volantem, v minulosti Citroënem hojně užívaným. Dochází zde k osobitému propojení zelenkavé barvy a hutných, zemitých odstínů.
Vůz byl osazen hybridním pohonným ústrojím, které kombinuje zážehový motor o výkonu až 200 k a elektrickou jednotku, díky níž lze volit čistě elektrický, tedy bezemisní provoz automobilu. V případě takového nastavení činí dojezd vozu 60 kilometrů.
Čtěte další články na téma auto a Citroën
Foto a zdroj: Citroën