6. října 2016 –– technika –– Jakub Sochor
Jednou z nejpůsobivějších výstavních premiér, jež se uskutečnily v prostorách pařížské automobilové výstavy, je Renault Trezor, avantgardní dvoumístné kupé s plastickým exteriérem a nebývale dynamickou siluetou. Vůz představuje experimentální model, jehož prostřednictvím je nastíněn tvarový vývoj vozidel francouzské značky.
Koncepční kreace Renault, které byly navrženy dle pravidel aktuálního designérského trendu své firmy, tvoří pozoruhodný proud designu, jenž je syntézou moderní techniky a skulpturálních, neřkuli organicky modelovaných hmot. Směr byl představen v roce 2010 skrze studii DeZir, přičemž své první realizace v produkční podobě (Clio) se dočkal o dva roky později. Nyní byla uvedena jeho nejnovější podoba.
Vozidlo měří 4 700 milimetrů na délku a bylo postaveno na rozvoru o délce 2 776 milimetrů. Karoserie, která spočívá v konstrukci zhotovené z uhlíkových vláken, je 1 080 milimetrů vysoká, s čímž kontrastuje sošný ponton s pozoruhodnou proměnlivostí konkávních a konvexních ploch.
S takto praktikovaným designem je spojena svébytná forma minimalismu, projevující se hladkostí vnějších panelů – ta je v přední části automobilu zčeřena jen větracími vstupy v ploše nárazníku. Zmíněná hladkost exteriéru je umocněna absencí bočních dveří, místo nichž byla karoserie opatřena vyklápěcím dílem, jenž zahrnuje kapotu a prosklenou kupoli, ozvláštněnou okenním pásem z červeného skla.
Pohon modelu zajišťuje elektrický systém užívající dvě baterie, který generuje výkon 260 kW. Jednotka je odvozena od motorového ústrojí monopostu Formule E. Nutno upozornit rovněž na uplatnění rekuperačního systému nakládajícího s brzdnou energií (RESS).
Čtěte další články na téma koncept a Renault
Foto a zdroj: Renault