15. ledna 2019 –– technika –– Ondřej Krynek
Japonská automobilka Toyota oficiálně představila po 17 letech pátou generaci čistě sportovního modelu GT Supra. Design následuje více jak čtyři roky starý koncept Toyota FT-1 od studia Calty a od minulého modelu se výrazně liší směřování k aktuálnímu designérskému jazyku značky. Vůz pohání zadní kola a šestiválec vpředu.
„Již na první pohled je zřejmé, jak se v designu nové Toyoty GR Supra odrazily úžasné tradice sportovních vozů od Toyoty. Vliv pamětihodného modelu 2000GT je konkrétně vidět na dlouhé kapotě, kompaktní karoserii a dvojitém vyboulení střechy; markantní vzezření Supry čtvrté generace je zase zachyceno ve ztvárnění přední i zadní partie, zejména v podobě atletických zadních blatníků a oblouku integrovaného spoileru. Podoba však není pouze povrchní, neboť nová Toyota GR Supra staví na formátu klasického sportovního vozu s výkonným řadovým šestiválcem vpředu a pohonem zadních kol, tedy stejně jako oslavovaní předchůdci,“ uvádí zástupci automobilky.
„Výsledná podoba vozu je postavena na třech klíčových prvcích: krátkém rozvoru, velkých kolech a rozkročeném postoji; čistě provedené dvoumístné kabině; a dlouhé kapotě v kombinaci s kompaktní karoserií, odrážející spojení řadového šestiválcového motoru a pohonu zadních kol,“ dodávají s tím, že design byl přesně kalkulován s ohledem na optimální odpor vzduchu a vztlakové síly, přesněji řečeno ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. V roce 2019 se plánuje výroba 900 vozů. K prvním majitelům se má nová Supra dostat na konci léta. Cena zatím nebyla zveřejněna.
Čtěte další články na téma auto a Toyota
Foto a zdroj: Toyota