3. února 2019 –– technika –– Jakub Sochor
Dopravní podnik města Brna dokončil renovaci trolejbusu Škoda 15 Tr, který se stal součástí portfolia historických vozidel společnosti a tím se zařadil mezi již realizované počiny v podobě retro tramvají T2, T3 či K2. Kloubový vůz získal podobu, jakou měl v roce 1990, kdy byl dodán do Brna.
Původní podoba trolejbusu Škoda 15 Tr reflektuje unifikovanou barevnost vozidel městské hromadné dopravy počátku 90. let minulého století. Exteriér spočívá ve čtyřbarevném schématu o horizontálním členění (od vínového spodního pruhu přes krémový a světle červený pás až po šedou linku střechy), jež doplňují dílčí prvky v podobě chromových rámečků reflektorů či bodového osvětlení horních rohů karoserie. Krémová a šedá barva se promítá rovněž do interiéru, kde ji doplňují hnědá koženka čalounění sedadel a černá gumová podlaha.
Vozidlo bylo v roce 2004 modernizováno, což mělo na vzhled trolejbusu výrazný vliv. Zatímco uvnitř šlo především o přečalounění sedadel černou koženkou a změnu barevnosti madel (z šedé na oranžovou), zvenčí je řeč o citelném omlazení, odvíjející se od užití digitálních transparentů linkové orientace, jež nahradily značení cedulemi. Barevné schéma s měkkými přechody mezi odstíny bylo nahrazeno kontrastními pásy červené a bílé barvy, doplněnými tmavě šedým meziokenním rámem. Návrat do původní podoby tedy vozidlo výrazně proměnil.
Čtěte další články na téma Škoda Transportation a Brno
Foto: Manil pro BMHD