13. října 2019 –– technika –– Ondřej Krynek
Japonská automobilka Toyota představila druhou generaci jejich úspěšného modelu Mirai, který měl i v první generaci pohon na vodík. Oproti první generaci značka sedan výrazně omladila a dala mu atraktivnější design jak z exteriéru, tak i v interiéru. Novinka má jít do prodeje na začátku roku 2020.
„Aktuální Toyota Mirai plní roli katalyzátoru pro budování celosvětového povědomí o možnostech budoucí čisté a udržitelné vodíkové společnosti. Jde o technicky propracovaný vůz, který je však i nesmírně praktický díky svému dojezdu cca 500 km, snadnému tankování v řádu minut a provozu zcela bez emisí, neboť vypouští jen čistou vodní páru. Od uvedení se prodalo přibližně 10 tisíc těchto vozů; Toyota navíc v celosvětovém měřítku aktivně podporuje rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva,“ uvádí k novince automobilka.
„Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv,“ dodal hlavní konstruktér vozu Jošikazu Tanaka. Novinka s elegantními křivkami a sportovním proporcemi zaujme velkými 20palcovými koly, výraznou maskou a zdařilým interiérem až pro pět cestujících. Dojezd byl navíc vylepšen o 30 procent oproti stávajícímu modelu, který má avizovaný dojez 550 až 750 kilometrů.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Toyota Mirai je ekologický vůz na vodíkový pohon
Čtěte další články na téma auto a Toyota
Foto a zdroj: Toyota