14. října 2019 –– technika –– Ondřej Krynek
Na začátku září představila německá automobilka Porsche svůj první elektrický sporťák Taycan Turbo a Turbo S. Dlouho očekávaný vůz dostal inovovaný design, vysoký výkon a nemalou cenovku. Nyní ani ne po dvou měsících přichází cenově dostupnější verze Taycan 4S. Vyrábět se bude se dvěma různými akumulátory.
První model Porsche Taycan způsobil velký poprask, když svůj design oproti konceptu Mission E příliš nezměnil a zároveň přinesl ohromný výkon (od 460 do 560 kW). Cenovka bez daně však začíná na 152 136 euro s daněmi, tedy asi čtyři miliony českých korun. Proto nyní přichází stejně jako u modelů se spalovacími modely s cenově dostupnější verzí Taycan 4S.
Novinka má v základní verzi výkon 390 kW a ve vylepšené verzi 420 kW. V obou verzích zrychlí na stovku za čtyři sekundy, nejvyšší rychlost je 250 kilometrů za hodinu. Dojezd je 407 nebo 463 kilometrů na jedno nabití, které by mělo trvat do tři čtvrtě kapacity 20 minut. Dále se oproti vyšší verzi nic nemění. Design i interiér zůstává stejný, jen cena se snižuje na 105 000 eur, tedy asi 2 700 000 korun s daní.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Porsche představilo svůj první čistě elektrický sporťák Taycan
Čtěte další články na téma Porsche
Foto a zdroj: Porsche