27. prosince 2019 –– technika –– Ondřej Krynek
Ne ze všech studií české automobilky Škoda Auto se staly nakonec produkční modely. V roce 2006 byla na autosalonu v Paříži představena studie modelu Joyster, která přišla po studiích modelů Roomster a Yeti. Novinka v citrónově žluté barvě byla navrhována pro radosti ze života.
„Tehdejší šéfdesignér Jens Manske chtěl navrhnout auto speciálně pro Paříž. Měla z něj být cítit láska, krása, emoce,“ říká designér Jiří Hadaščok. I když se předešlé studie Roomster a Yeti do běžné produkce nakonec dostaly, model Joyster nikoliv. Kompaktní hatchback totiž cílil na dynamické mladé lidi, jejichž kupní síla jak je známo není tak velká.
Joyster byla navržen v tehdejším designérském jazyku automobilky a hodně připomíná model Roomster. Dostal však mnohem sportovnější vzezření a to díky krátkým převisům karoserie a dopředu posunuté boční linii kabiny. Dominantní jsou i velká kola z lehkých slitin, velké prosklení, úzké přední LED světlomety a velký dvakrát zalomený pás zadních světlometů.
Interiér zaujme velký prosklením střechy, čtveřicí samostatných anatomicky tvarovaných sedadel, hodně odkládacích prostor a speciální odkládací boxy na zadní straně předních sedadel, které je možné odejmout a použít jako batoh. Ve středu palubní desky byl pak zasunut multimediální počítač s možností vyjmutí. Se sériovou výrobou se už od začátku nepočítalo, koncept měl ukázat další směřování značky.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Škoda představila čtyřdveřový plně elektrický koncept crossoveru Vision iV
Čtěte další články na téma Škoda Auto
Foto a zdroj: Škoda Auto