19. června 2020 –– technika –– Ondřej Krynek
Španělská automobilka Seat zakládá dceřinou značku Seat Mó zaměřenou na městskou mobilitu. Mezi prvními čistě elektrickými dopravními prostředky byly představeny dvě motorky a jedna koloběžka. Design odráží tvarosloví vozů Seat, nechybí cílení na mladé a elektrický pohon se pak ohlíží na ekologii. I přesto je výkon dostatečný.
„Seat Mó eScooter 125 má odvážný vzhled, který je umocněn exkluzivním matným lakem, nabízeným ve třech odstínech. Zadní kolo pohání elektromotor, jehož nejvyšší výkon 9 kW je na úrovni spalovacích motorů se zdvihovým objemem 125 cm3. Maximum točivého momentu je 240 N.m. Elektricky poháněný motocykl dosahuje nejvyšší rychlosti 95 km/h a z 0 na 50 km/h zrychlí za pouhých 3,9 sekundy. Jezdec má k dispozici provozní režimy City, Sport a Eco. Manévrování usnadňuje zpětný chod. Na jedno nabití sady akumulátorů o kapacitě 5,6 kWh lze ujet až 125 km. Akumulátory jsou vyjímatelné pro domácí nabíjení a rychle vyměnitelné pro nepřetržitý provoz v rámci vozových parků,” uvádí čeští zástupci značky s tím, že motorku bude možné využívat i ve sdílené službě.
„Seat Mó eKickScooter 65 s mimořádně robustní konstrukcí je odpovědí na rostoucí poptávku po mobilitě na posledním úseku cesty ve velkoměstech se stále složitější dopravní situací. Nová elektrická koloběžka s výkonným osvětlením a spolehlivými brzdami klade velký důraz na bezpečnost. Značná pozornost byla věnována také komfortu, k němuž přispívají mimo jiné bezdušové pneumatiky. Kapacita sady akumulátorů 551 Wh prodloužila dojezd na 65 km, což ocení především provozovatelé vozových parků. Elektromotor o výkonu 350 W zvládne i stoupání se sklonem 20 stupňů. Vzhledem k legislativě v některých zemích je nejvyšší rychlost 20 km/h,” dodávají. Ceny zatím odhaleny nebyly.
Čtěte další články na téma motorka a koloběžka
Foto a zdroj: Seat