20. září 2020 –– technika –– Ondřej Krynek
Německá automobilka Mercedes-Benz představila funkční koncept tahače GenH2 s čistým pohonem na vodík. Studie s efektním designem vsází na organické křivky, tradiční firemní zdobné prvky a aerodynamiku. První vozy by mohly jezdit na silnicích už v roce 2023, masově pak o dva roky později.
Tahač chce zaujmout ruku v ruce designem a novými technologiemi. Prémiově zaměřená automobilka si hodně potrpí na inovacích a designu, proto plánovaný model, který do běžné výroby jistě půjde, dostává futuristický nádech odrážející designérský jazyk současných konceptů osobních automobilů. Zaoblené křivky, monolitická maska s efektními otevřenými ústy zdobenými decentní linií světlometů zaujme na první pohled.
Mercedes-Benz jde u tahače GenH2 do detailů a propracovává boční část mezi předními a zadními koly i zadní část kabiny. Stejně futuristický jako design je i pohon na elektřinu s elektromotory a palivovými články na vodík. Nádrž pojme až 40 kilogramů vodíku a ujet by se na ní mělo dát až 1 000 kilometrů. Současné modely výrobce dokáží na vodík ujet asi pětinu.
Čtěte další články na téma Mercedes-Benz
Foto a zdroj: Mercedes-Benz