4. listopadu 2020 –– technika –– Ondřej Krynek
Volkswagen udělal radost fanouškům sportovní jízdy a představil modernizovaný Golf R. Design novinky odkazuje na aktuální tvarosloví a model logicky vychází z klasické verze. Přidány jsou sportovní prvky jako spojlery a přítlačná křídla. Interiér je sportovní především sedadly. Jednat se bude navíc historicky o nejvýkonnější Golf R.
„Ještě vyšší úroveň výkonu, jízdní dynamiky, hospodárnosti, konektivity a digitalizace. To jsou hlavní znaky nového modelu Golf R v roli dynamické vlajkové lodi osmé generace Golfu. Zvláštní pozornost si u nového modelu Golf R zaslouží také inovativní pohon všech kol se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Řízení pohonu všech kol má na starosti systém regulace jízdní dynamiky, který síťově propojuje také další podvozkové systémy včetně elektronické uzávěrky předního diferenciálu (XDS) a adaptivní regulace podvozku DCC,“ uvádí zástupci automobilky k novince, která má proti klasickému golfu upravenou masku se spojlery a vzadu pak výrazné přítlačné kříslo a třeba sportovní výfuk Akrapovič.
„Nový Golf R nabízí díky tomu optimální trakci, precizní a neutrální jízdní vlastnosti a nejvyšší míru agility. Cílem vývoje bylo maximální potěšení z jízdy na špičkové úrovni. Zdrojem potřebné hnací síly je přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru, nejvýkonnější člen řady motorů EA 888, který se dodává pro nový Golf. Technicky vyspělá jednotka s přímým vstřikováním paliva se vyznačuje mimo jiné inovativními konstrukčními řešeními. Jejich příkladem je kapalinou chlazený přívod výfukových plynů k turbodmychadlu, integrovaný do hlavy válců, nebo variabilní časování sacích i výfukových ventilů,“ dodávají s tím, že novinka má 320 koní a na stovku zrychlí za 4,7 sekundy.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Volkswagen Golf má v osmé generaci modernější design a digitalizovaný interiér
Čtěte další články na téma Volkswagen
Foto a zdroj: Volkswagen