23. dubna 2012 –– události –– Tomáš Holý
Praha má za sebou další jarní přehlídku mladé módy a designu Code Mode. Tentokrát se oděvní festival, jak jej organizátoři pojmenovávají, přesunul z haly do obytného domu. Lokalita však zůstala stejná, tedy čtyřdenní program se uskutečnil v Karlíně. Velkou změnu letošního jara bylo ne pro každého vítané zavedení vstupného.
Zda si přehlídka posunem do vybydleného bytového domu pomohla je těžké říci. Plazící se kabely a žárovky po schodech či zábradlí nejsou nijak neotřelou výzdobou, stejně tak nepříliš výrazné papírové rozcestníky. Organizátoři se snaží propagovat zejména mladé a nezávisle tvůrce, přičemž lehce chaotické uspořádání působilo skutečně nezávisle, ale přeci jen by si za vstupné 70 českých korun možná vystavovatelé ale i návštěvníci zasloužili o něco útulnější prostory. Nutno však připomenout, že vlastně ani konkurenční a mnohem větší Designblok nenabízí vždy reprezentativní zázemí.
Nicméně i tak neměl festival o návštěvníky nouzi a ti měli z čeho vybírat. Na Code Mode krom nezávislých umělců byly k vidění již z poslední doby profanované a oblíbené značky, jako slovenská Novesta, Playbag či už i v tuzemsku opět oživující legenda Polaroid. Zájemci se mohli za malý poplatek nechat vyfotit.
Mezi tradiční stálice programu pak patřila s nádechem Japonska značka La Femme Mimi, oděvní minimalismus značky Jakoby tvůrkyně Kristýny Jabůrkové, náušnice a brože od Minimon či Youngprimitive, Jara Design, Zuzana Veselá, Mayda a mnozí další.
Připraven byl i dětský koutek, občerstvení či doprovodný program, jehož součástí byly salóny, kdy organizátoři dali tvůrcům čtvrthodinku na veřejné představení své značky či poslední kolekce.
Čtěte všechny články na téma Code Mode
Foto a zdroj: Code Mode