25. října 2013 –– události –– Ondřej Krynek
V České republice i na Slovensku působící firma AdTrucks, která se specializuje na vytváření nápadité reklamy na kamionech, vyhlásila soutěž, v níž vyzývá kreativní grafiky a designéry, aby navrhli kreativní 3D potisk kamionu. Soutěžící si mohou vybrat ze dvou témat a to zda budou potiskem propagovat vlastní zemi nebo jakýkoliv produkt.
Přesně 83 metrů čtverečních mají běžně k dispozici profesionální grafičtí designeři, kteří pro velké světové firmy vytváří nápadité reklamní potisky kamionů brázdící poté silnice celé Evropy. Není divu, že trojrozměrných reklam v pohybu využila již řada značek například na PlayStation Vita, Microsoft pro hru Halo 4, vysavač iRobot, vůz Mini Cooper od BMW nebo účet Slovenské spořitelny.
„AdTruck jsou specifickým médiem, které pomůže značkám evokovat u spotřebitelů velikost, sílu a významnost značky,“ popisují netradiční reklamní formát organizátoři soutěže. Zajímavostí je, že reklamu na kamionu vidí minimálně 80 000 lidí denně a až dva miliony měsíčně, právě proto musí být vizuál reklamy vždy v souladu s etickým kodexem a etickými zásadami reklamy v celé Evropské unii.
Ukázat svou kreativitu nyní mohou nejen slovenští, ale i čeští grafici a designeři, kteří jsou vyzývání k účasti v soutěži s podtitulem Navrhni kamion a proslav se. Postup je velmi jednoduchý. Stačí se inspirovat již realizovanými 3D reklamami na kamionech od AdTrucks a navrhnout potisk buď na téma Produktová reklama nebo Propagace tvé země, zahrnující přírodu, historické památky, města nebo celé oblasti.
Na počítači nebo ručně vytvořený návrh aplikovaný na maketu kamionu, stažitelnou na stránkách soutěže, pak stačí poslat s kontaktními údaji organizátorům nejpozději do 20. listopadu 2013. Pokud bude návrh realizovatelný a odpovídat zadání i pravidlům, bude zařazen do soutěže. Odborná dvanáctičlenná porota z České republiky i Slovenska pak vybere vítěze, jehož návrh bude půl roku brázdit Evropu. Vítěz navíc dostane hodnotný dar.
Foto a zdroj: AdTrucks