2. března 2019 –– události –– Ondřej Krynek
Součástí v pátek zahájené 22. Mezinárodní výstavy La Triennale di Milano je i výstava Broken Nature, která do 1. září přináší důkladný výzkum spojení člověka s přírodou, jenž je v posledních letech značně ohrožena. Více jak 100 projektů z posledních 30 let ukazuje možnosti designu, architektury a umění v obnově tohoto vztahu.
Téměř sto let stará milánská instituce otevírá výstavu jen pár týdnů před očekávaným Milano Design Week. Návštěvníkům chce nabídnout prozření, uvědomění i šok spojený s aktuálním fungováním přírody, na kterou má člověk převážně neblahý vliv. Kurátoři proto vybalí více jak 100 projektů z posledních tří desítek let, které reprezentují odvážné kroky v oblasti designu, umění, architektury a ukazují jejich dopad nejen na vývoj designu, ale také na společnost.
Jedním z nejvýraznějších exponátů je zelený 3000 let starý organismus z pouště Atacama v Chile od Rachel Sussman. Obdobně překvapivým exponátem je i Ice Stupa, což je umělý ledovec určený k potlačení změn klimatu. Šokovat by mohl i projekt Raising Robotic Natives, který zkoumá vztah mezi roboty a dětmi, jakožto generací odkojenou roboty.
Mezi další exponáty patří například talíře a mísy Anima od Kosuke Araki, jenž byly vytvořeny z odpadu z jídla. Liz Ciokajlo vystavuje boty Mars Boot poukazující na budoucí lidský dopad pro Mars. Představeny jsou i experimenty jako Design Museum Dharavi odkazující na malé ručně vyráběné objekty v rozvojových zemích bez možnosti prezentace nebo projekt Goatman, ve kterém se Thomas Thwaites snažil utéct z civilizačního světa a žít pár dní v Alpách jako koza.
Čtěte další články na téma výstava
Foto a zdroj: Triennale Milano