25. července 2022 –– umění –– Ondřej Krynek
Tradičně i letos navrhl Peter Olah ze Škoda Design automobilky Škoda Auto trofej pro vítěze prestižního cyklistického závodu Tour de France. Trofej i letos vyrobila ručně z křišťálového skla česká sklárna Lasvit. Design čtyři kilogramy vážící a 60 centimetrů vysoké trofej je inspirovaný dynamikou a energií.
„Trofeje pro vítěze Tour de France jsou i letos inspirované tradičním uměním českého sklářství a symbolizují pomíjivost okamžiku. Pohár tak nabízí určitou podobnost s cyklistickým sportem. I zde musíme po okamžicích triumfu dále podávat každý den ty nejlepší výkony, abychom zůstali na vrcholu. Design poháru zároveň symbolizuje, podobně jako je tomu u jízdního kola, dynamiku a energii,“ řekl designér Peter Olah.
„Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje z křišťálového skla vyrobila tradičním postupem společnost Lasvit v Novém Boru. Elegantní trofeje jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného a následně broušeného křišťálového skla. Přesně provedený symetrický výbrus přitom dovoluje, aby se lomené světlo jevilo z každého zorného úhlu jinak. Vyfoukání a precizní ruční vybroušení cen zabralo sklářům stovky hodin práce. Na finální opracování některých komponentů potřebuje mistr brusič až tři týdny,“ dodává Škoda Auto, která s českou sklárnou Lasvit na trofeji spolupracuje stejně jako v minulých letech.
Čtěte další články na téma trofej
Foto a zdroj: Škoda Auto a Lasvit