25. dubna 2011 –– umění –– Ondřej Krynek
Milánský týden designu nebyl jen ve znamení nového nábytku. Na své si přišli i vyznavači uměleckých instalací. Jednou z nejvýraznějších bylo SestoSenso, kterou připravil britský designér Paul Cocksedge. Showroom společnosti Flos naplnil řadou kónických lamp, jimiž návštěvníci sledovali film o vozech BMW po stěnách.
Německá automobilka BMW a italský výrobce luxusních svítidel Flos, prezentovali na milánském týdnu designu instalaci SestoSenso neboli ŠestýSmysl, která má předvádět společnou vášeň pro design, výzkum, experimenty, estetickou čistotu a technologické inovace. Paul Cocksedge se svým britským studiem navrhli instalaci oslavující světlo.
Instalace byla inspirována novou šestou řadou vozů BMW, které mají poprvé plné LED světlomety. Cocksedge zcela vyklidil showroom Flos a dokola natáhl bezešvé bílé projekční plátno. Do prostoru od stropu zavěsil sedm kónických lamp, jejichž zdroj světla je jako u vozů BMW skryt. Jen červené světlo samo je vedeno skrze průhledné tělo, kterým je rozptylováno a navždy je měněna jeho kvalita.
Pokud jste tedy vstoupili pod průhlednou červeně svítící lampu SestoSenso viděli jste videa automobilů promítanou na velkou bílou stěnu. Díky červenému světlu bylo možno vidět v okolí prohánět se jednotlivé vozy a odhalen byl váš šestý smysl. V showroomu totiž bylo jinak modré světlo, pod nímž, díky různým vlnovým délkám světla, projekce na stěnách viditelná nebyla. Červené světlo v instalaci bylo na chvíli povoleno jen pro potřeby fotografování.
Sledujte denně DesignMagazin.cz pro to nejzajímavější z veletrhů designu v Miláně.
Foto a zdroj: BMW, Flos a Paul Cocksedge