29. prosince 2012 –– umění –– Ondřej Krynek
Argentinský umělec a vizionář Tomás Saraceno zpřístupnil veřejnosti svou další neobvyklou výstavu. V jednom z milánských hangárů je možné do února zaskákat si v jeho instalaci s názvem On Space Time Foam. Skotačení v desítky metrů širokých průsvitných kosmických oblacích pozorují diváci hluboko pod nimi.
Tomás Saraceno je v Argentině narozený a v Německu tvořící umělec známý svými vizionářskými projekty a experimenty s hmotou a vzduchem. Už v roce 2006 začal experimentovat s levitací v sérii The Endless. Veřejně známým se stal v roce 2010, když pod pracovním názvem 14 Billion vystavil ve Velké Británii velmi komplikovanou strukturu sítí připomínající výtvor stovek obřích pavouků.
V roce 2011 otevřel v berlínském Hamburger Bahnhof svou další podivuhodnou instalaci nazvanou Cloud Cities, která návštěvníkům umožňovala vznášet se v prostorách nádraží v průsvitných plastových koulích. Letos pak už jako známý umělec v New Yorku představil svou instalaci On The Roof tvořenou složitou objektovou konstrukcí ze zrcadel, průsvitných a plných ploch.
Letošním vrcholným dílem je instalace On Space Time Foam prezentovaná do 3. února 2013 v milánském industriálním prostoru HangarBicocca. Zde umístil do několika desítek metrů výšky tři vrstvy speciálního filmu tvořící plovoucí strukturu podobnou kosmické pěně. Plocha je po dvou žebřících přístupná veřejnosti, takže kdokoliv starší 18 let si sem může přijít zaskákat si a zkusit si létat.
I když se na projektu podíleli umělci z amerického Massachusetts Institute of Technology a před otevřením proběhlo několik měsíců testování a experimentování s týmem inženýrů a architektů, je instalace pojištěna ještě záchrannou sítí. I tak ale návštěvníci vidí diváky pod nimi, kteří se zabořit do kosmické pěny teprve chystají, pokud si to ještě nerozmyslí.
DesignVid.cz nabízí video Saraceno nechává lidi létat v průsvitných oblacích
Čtěte samostatný článek Tomás Saraceno vystavuje v Berlíně město z bublin
Čtěte všechny články na téma umění, výstava a Miláno
Foto a zdroj: Tomás Saraceno a HangarBicocca