7. února 2013 –– umění –– Ondřej Krynek
Grafický designér Ewan Yap z Malajsie představil svůj projekt s názvem Big Brand Theory. Hraje si v něm s logotypy velkých značek vyrábějící celosvětově populární nápoje jako Coca-Cola, Pepsi, Red Bull či Heineken, které ve formě výřezu umisťuje na plechovky. Minimalistický výrazně barevný design ve výsledku upoutá mnohem více už z dálky.
Je všeobecně známo, že loga společností a jejich produktů mají často obrovskou hodnotu. Nejlepším příkladem jsou nápoje jako Coca-Cola, která byla založena v roce 1886 a od roku 1887 používá logo mající celosvětově nevyčíslitelnou cenu. Právě loga jsou to, co produkty často prodává a to jak marketingově a v reklamních kampaních, tak potom u reálných spotřebitelů v obchodech.
Právě působení značek a jejich výrazů se rozhodl maximalizovat Ewan Yap z Kuala Lumpur, když představil svůj projekt Big Brand Theory. Snaží se v něm aplikovat loga na produkty v co největší možné velikosti tak, aby stále bylo možné identifikovat samotný produkt. “Jak velkou cenu má vaše logo záleží jen na tom, jak moc jej necháte vyniknout,” říká designér Yap. Zpracoval tedy 18 značek vyrábějících známé nealkoholické i alkoholické nápoje jako experimentální studii, jak by mohly výsledné produkty vypadat.
Výsledkem jsou plechovky nápojů Coca-Cola Zero, Coca-Cola, Tiger, 7Up, Sprite, Heineken, Fanta, Mountain Dew, Pepsi, Guinness, Pocari Sweat, Gatorade, Dr Pepper, A&W, Red Bull a Carlsberg. Všechny plechovky jsou minimalistické a velmi stylové. Bohužel však jde jen o experiment a firmy se tímto mohou nechat jen inspirovat. Většinou pro ně totiž vyrábí obaly velká grafická studia jako Attik nebo Turner Duckworth.
Čtěte všechny články na téma obal a logo
Foto a zdroj: Ewan Yap