5. května 2013 –– umění –– Petra Huraiová
Singapurský umělec Keng Lye tvoří své trojrozměrné malby mořských zvířat pomocí vrstvení pryskyřice a akrylových barev. Jeho umělecká díla jsou novodobým mezistupněm mezi malbou a skulpturou. Původcem techniky 3D malby je Riusuke Fukahori a jeho hyperrealistické iluze zlatých rybek v pohybu.
Keng Lye vytváří přesvědčivou iluzi plovoucích mořských zvířat, které záměrně umísťuje na netypický podklad pro malbu. Zlaté rybky, chobotnice a mořské želvy, které jsou na nerozeznání od skutečných Lye namaloval do nádob a misek různých velikostí i tvarů.
K vytváření neuvěřitelných iluzí je zapotřebí dlouhý a pomalý postup. Jednotlivé barevné akrylové vrstvy jsou postupně překrývány vrstvami epoxidové pryskyřice a dalšími vrstvami akrylových barev. Kromě trpělivosti a obrovského množství materiálu a času je zapotřebí i rozsáhlé prostorové představivosti.
Mezi jeho nejznámější a nejoblíbenější náměty patří často akvarijní rybky, chobotnice, mořské želvy a hejna zlatých rybek. Jsou namalované vrstvu po vrstvě do pryskyřice, čímž je vytvořena dokonalá iluze mořských tvorů dynamicky plovoucích ve svém přirozeném prostředí. Celá trojrozměrná scenerie je umístěna ve vhodné nádobě, která podtrhuje přesvědčivou a realistickou iluzi.
Původce této netradiční techniky Riusuke Fukahori se věnuje především zobrazování velkého množství zlatých rybek v komplikovaných dynamických pozicích. Každý detail je precizně vykreslen a následně zafixován vrstvou epoxidu. Malováním detailů jako jsou rostliny na hladině nebo dokonce pohyb vody dodává Fukahori svým malbám na přesvědčivosti a realističnosti.
Čtěte všechny články na téma malba a zvířata
Foto a zdroj: Keng Lye