19. července 2016 –– umění –– Ondřej Krynek
Designér automobilky Škoda Auto Peter Olah navrhl křišťálové trofeje pro vítěze cyklistického závodu Tour de France 2016. Design odkazující na tvar pneumatiky jízdního kola realizovala česká sklárna Lasvit, která vyrobila i zelenou verzi pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace v Zeleném trikotu.
„Celkem 21 etap Tour de France, které vedou celou Francií, je dlouhých 3 519 kilometrů a překonávají 28 stoupání. Vítězové budou vyhlášeni 24. července na Champs-Élysées – vedle celkového vítěze ve Žlutém trikotu se poct před miliony fanoušků dočkají také nejlepší jezdec bodové klasifikace v Zeleném trikotu, nejúspěšnější mladý profesionál v Bílém a nejlepší vrchař v Puntíkovaném trikotu, kteří zároveň k pařížské obloze hrdě pozdvihnou své trofeje,“ uvádí zástupci automobilky.
„Trofeje, vysoké 60 centimetrů a vážicí čtyři kilogramy, nadchnou svými emocionálními tvary, umně odvozenými od tvarů jízdního kola. Designéři se tím odvolávají na počátky automobilky Škoda: v roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v sídle značky – Mladé Boleslavi – manufakturu na výrobu jízdních kol. Již o deset let později vyjel z výrobních hal první automobil mladé firmy – typ Voiturette A,“ dodávají.
Čtěte další články na téma sklo a sport
Foto a zdroj: Škoda Auto