19. července 2019 –– umění –– Ondřej Krynek
Po roce navrhl designér Peter Olah z automobilky Škoda Auto opět trofej pro vítěze cyklistického Tour de France. V neděli 28. července převezmou skleněný klenot, jenž je poctou tradiční technice broušení skla. Trofej tradičních tvarů dekorovanou malými pyramidkami vyrobila česká sklárna Lasvit.
„Vzhled poháru pro letošního vítěze Tour de France je inspirován jedním nejtradičnějších a nejznámějších vzorů českých brusičů – takzvaný Spitzstein. Malé pravidelné čtverečky jsou vybroušeny do tvaru pyramidy a vytváří tak trojrozměrný efekt. Tento klasický vzor jsme nově interpretovali a dodali mu zcela novou dynamiku, která je znatelná i na tvaru trofeje,“ řekl designér Peter Olah.
„Elegantní silueta pohárů se mezitím stala jedním ze symbolů Tour de France. Výroby se ujala česká firma Lasvit ve spolupráci s designérem společnosti Škoda Auto Peterem Olahem. Designéři společnosti Škoda Auto se při navrhování povrchu trofeje nechají každý rok inspirovat novými vlivy. Letos jsou 60 centimetrů vysoká a čtyři kilogramy vážící mistrovská díla českého sklářství poctou tradiční technice broušení skla,“ dodávají zístupci automobilky k trofeji, jejíž výroba zabrala tři dny.
Čtěte další články na téma Peter Olah a trofej
Foto a zdroj: Škoda Auto