7. září 2020 –– umění –– Ondřej Krynek
Česká automobilka Škoda Auto pravidelně pod taktovkou své divize Škoda Design navrhuje trofeje pro vítěze cyklistické soutěže Tour de France. Letos cenu navrhl opět Peter Olah, který se nechal inspirovat českým kubismem a cena v sobě odráží i digitální design. Ceny ručně vyrábí opět sklárna Lasvit.
„Při navrhování podoby trofejí pro vítěze Tour de France jsme se letos opět nechali inspirovat tradičním uměním českých sklářů. Minimalistický geometrický vzor budí dojem, že trofej roste sama od sebe. Design trofejí navrhujeme už od roku 2011. Od té doby se staly charakteristickým znakem Tour de France,“ řekl designér Peter Olah.
„Letos jsou 60 centimetrů vysoké čtyřkilogramové trofeje ze zeleného a čirého skla pokryty vzorem složeným z obdélníků, které se směrem zdola nahoru zvětšují. Inspirací pro tento unikátní design byl český kubismus i individuální intepretace digitálního designu umělců. Tvar trofeje pak vyobrazuje síť jednotlivých bodů,“ dodávají zástupci automobilky.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Peter Olah navrhl vítězům Tour de France 2019 trofej s vybroušeními pyramidkami
Čtěte další články na téma Peter Olah a trofej
Foto a zdroj: Škoda Auto